Underbara Thailand.

Nu är snart den sista tvättmaskinen klar. Det har inte blivit så mycket tvätt trots allt. Mats har skjutsat Jessica till tåget och hennes mobil blev kvar här hemma. Naturligtvis så var tåget i tid så Mats hann inte hem för att hämta den. Jag kan tänka mig hur arg hon blev när hon upptäckte att den låg kvar hemma i köket. Jag har ringt till hennes kompis i Helsingborg och sagt att jag skickar ner den till henne.


Som jag har sagt tidigare så har vi haft det kanonbra. Maten är toppengod och Thailändarna är trevliga. Det var bara skräddarna som var lite för tjatiga. Vi har åkt runt till olika stränder med longtailbåtar och badat. Solat för fullt också såklart, så nu fjällar vi för fullt. Men det är väl så det skall vara.




Här är Poda Island. Jättefint. Dock blev vi lite strandsatta under denna tur. Strax innan vi skulle åka hem så blev det oväder. Vi fick vänta en extra timma innan vi kom iväg. Under hemresan var det jättevågor och Jessica och Linda tyckte att det var som Flumride på Liseberg.



Hotellet var fint med bra service. Vi mumsade på nygjorda omeletter varje morgon. Vi lärde oss också att äta nudlar även till frukost. Thailändarna äter hur mycket som helst och ändå är de så små och smala. Fast vi känner också att vi har varit nyttiga denna semester och ätit thaimat och mycket frukt. Godis har det inte blivit något av.



Två veckor går jättesnabbt. Jag blir så sugen på att åka iväg igen. Men nu är det dax att jobba igen för att dra in lite nya pengar. Vi har inte gjort av med så mycket fickpengar i Thailand trots allt. Maten är billig och vi har shoppat lite lagom mycket.

Nu lver vi på våra minnen och solbrännan tills det är dax för sommar här i Sverige. Det känns verkligen att våren har anlänt under den tiden vi har varit borta.

Ha de bra.


Kommentarer
Postat av: Jessica.

Ja, jag dör på mig själv, så himla klantig! Kunde jag ju gett mig tusan på när jag bara skulle ladda den lite snabbt, aaaaaa, men hörde att den komemr tilt Telia på torsdag så får hämta den där då, tack! Njut nu vidare av bilderna och se fram emot en ny Thailandsresa.....Kram..

2009-04-14 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0