Dagstur till Växjö.

Företaget har tagit mig till Växjö idag för ett möte. SJ hjälpte till att köra oss dit. Gick inte riktigt felfritt idag heller. Endast femton minuters försening från Linköping. Men från Alvesta blev det buss p.g.a någon trasig ledning. Dock var allt precis i rätt tid på hemresan.

Till lunch blev vi bjudna på julbord på Villa Vik utanför Växjö. Det var gott. Efterrättsbordet var överfyllt av olika tårtor, ostkaka, kakor och annat gottis. Lyckades med att äta precis lagom mycket.

Mats hämtade upp mig vid tåget. Vi tog en sväng till ICA-Signalen för att handla lite mat. Skönt att vara klar med det till helgen. 

Jag har just druckit lite kamomillte. Det fick bli påste i kväll. Jag insåg att det var ganska tomt i mina te-burkar. Jag tror att det är dax för en tur till te-boden. Och lukta på lite nya te-sorter. 

Resten av kvällen skall jag bara slappa. Tåget gick redan klockan sju i morse så det har varit en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0