Semester.

Skönt med en dags semester även om vi inte gjort något speciellt. För ovanligthetens skull sov jag ända till halv nio. Efter frukosten tog min make med mig till macken. Vi fick varsin bil att att tvätta. Mina nymålade naglar går åt skogen, var min första tanke. Tur att det finns gummihandskar. Ett tips som jag såg i tidningen igår, var att smörja händerna med en riktigt fet kräm. Efter detta sova med gummihandskar. Då skulle händerna var bebislena dagen efter. Kanske värt att prova. jag gillar egentligen inte att tvätta bilen med gummihandskar. Det ser fjantigt ut. Men jag fick offra mig i dag.

Vi har hunnit att vara ute en hel del också. Så välbehövligt. Det blev lite shopping på Systemet också. Det är roligt att gå runt, och läsa om de olika vinerna, när tid finns. Köpte glögg också. Förra året köpte vi så god glögg. Minns inte riktigt vilken det var, men jag tror att jag hittade rätt. Vi testar den i morgon.

Just nu sitter vi i soffan, och väntar på att tacopajen gräddas i ugnen. Det luktar gott från köket. Linda ska äta med oss innan hon skall på bio med Jossan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0