Språkövning.

Ja, det känns som jag nyss har haft det. Jag har skrivet ett långt mail till mina amerikanska kamrat, Kathy. Vi började att brev-växla när vi var 11 år, så det är kul att det håller i sig. 

När vi började brevväxla så var det vanlig post som gällde. Det har ändrats lite genom åren. Nu är det email som gäller. Ringa till U.S.A är också billigt. Första gången vi pratade med varandra i telefonen kostade de över tio kronor i minuten. Tur att det blivit billigare. 

Dock är det fortfarande inte så billigt att resa dit. Trist. Hon har iallafall varit här och sett hur vi bor. Även jag har varit hemma hos henne i Dallas. Får väl se om det kan bli någon mera U.S.A-resa framöver.



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0