Vintersöndag.

Kyla och snö = vinter. Riktigt mysigt.

Det blev lite pyssel på förmiddagen. Jag passade på att frysa in några matlådor. Efter det gick Mats, Jessica och jag ut på en långpromenad. Friskt och skönt. Linda låg hemma och sov. Hon har just nu inte riktigt samma dygnsrytmn som resten av familjen.

Nu håller vi på med att göra oss lite snygga. Klockan tre serveras det middag hos mina föräldrar. Mats skall iväg och jobba istället. Det är inte klokt hur mycket mat de har att leverera till alla butiker. Kylskåpen borde redan vara överfulla i många hem. Vi skall bara äta mer och mer.

På tal om mat är det dax att planera nyårsmiddagen. Mats och jag satt, och funderade lite i går. Det lockar med hummer till förrätt. Fast det skall väl alla andra också ha? Det verkar vara väldigt poppis med hummer till nyår. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0