Chokladprovning en torsdagskväll.

Gårdagen resulterade i en trevlig kväll med trevliga människor. Årsmötet klarades av ganska snart. Efter detta var det dax för chokladprovning. Då var det inte bara att kasta sig över chokladen och vräka i sig. Vi fick bara smaka så stora bitar som Maja (hon höll i provningen) bestämt och när hon sa till. Vi fick känna spännande smakupplevesler när vi blandade chokladen med vin. Mjölkchoklad är klart godare än mörk choklad.

Maten bestod av italiensk buffé. Det var så himla gott. Potatisgratängen var den godaste gratäng jag ätit. under tiden vi käkade så var det underhållning av Thomas Petersson, stå-upp-komiker. Han var så himla bra och vi skrattade konstant.

Dax för hemresa, inte alls så sent. Jag är dock ingen van bussåkare så jag hade förberett mig för hemresan genom att kolla med Linda vilken buss jag skulle åka. Kollat upp på nätet hur dax de gick. 03 och 33, och sista 23,33. Vad jag dock missat var att det inte gick någon 23,03. En kvart före avgångstid står Maria och jag vid hållplatsen. Då upptäcker vi att det inte går någon buss. Ok, då promenerar vi säjer Maria och vi sätter av i en rasande fart. Jag gillar att promenera och att gå 7 km är ingen match. Kanske inte klockan elva på kvällen hör till vanligheterna. Stövlar med klackar brukar inte vara så mycket för mig men i år så har jag investerat i ett par med klack. Naturligtvis hade jag dessa igår då jag vill piffa till mig lite inför kvällen. Vi fick en skön och pratsam promenad hem och tiden bara rann iväg. Skall erkänna att idag känns det lite i mina tår och vader. Tänk positivt, vi fick ett motionspass och den italienska buffén hade vi promenerat bort.
Nu väntar en dags jobb igen. Efter detta ett race på ICA-Maxi. Jag har en lista som är hur lång som helst. Tror att allt var slut hemma. Väldigt längesedan jag blev kollad efter självscanningen. Då blir det säkert idag när jag skall handla mycket.

Ha en bra fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0