Blåbärspaj och Allsång.

Det är vad som står på programmet nu. I går var mina snälla föräldrar här med en massa blåbär. Det var frysta blåbär, blåbärssylt och färska blåbär att äta direkt. De hade varit i skogen och plockat regält med blåbär. Jessica blev sugen på att baka något med blåbär. Resultatet blev att hon och jag fixade en blåbärspaj tillsammans. Jessica fick köra iväg att köpa vaniljsås. Det luktar just nu väldigt gott från pajen i ugnen. Jag tror att det kommer att smaka lika gott. Jag har inte riktigt tålamod för att gå i skogen och plocka blåbär, så det är tur att det finns andra som har det. Jag äter dem gärna när jag får dem levererade. Till frukost blir det nu färska blåbär och vanilj-yougurt. Det känns sunt och nyttigt och till och med miljövänligt då bären kommer direkt från skogen.

Nu är det dax att sjunga upp inför allsången. Ha en bra kväll.

Kolla, vad gott det ser ut i ugnen..........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm, men tänk på allt smöööör som var i! =)

2009-07-21 @ 21:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0