Thai-lunch.

Jag håller just på att laga thai-lunch. Väntar på att Linda ska komma hem så vi kan äta tillsammans. Hon har varit ute och shoppat lite inför sin resa. Hon skall till Zakyntos i två veckor med Josefine. Josefine fick körkort idag. Grattis Jossan.

I eftermiddag skall Mats och jag spela golf med Nenne. Det ska bli kul. Hoppas att det går lika bra som igår. Regnet ser ut att utebli idag också, vilket känns positivt. Jag spanade efter en regnjacka till mig i går, men jag hittade ingen i min storlek.

Thailändskt till lunch som jag sa och i kväll blir det mexikanskt. Internationellt så det förslår. Tacos blir snabbt och lätt att laga i kväll. Tänk vad det har hänt mycket med vår matkultur här i Sverige. Så många nya rätter vi har lärt oss att laga. När jag var liten minns det att jag tyckte det var fest när vi fick korv och pommes på lördagskvällen.


Tänk idag har redan Mats jobbat en vecka efter sin semester. Det går så fort. Jag skall börja jobba igen på måndag. Nu skall jag njuta riktigt ordentligt av min lediga helg. Ha det bra och göra roliga saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0