Blomsterplockning.

Jessica blev sugen på att göra en blomsterkrans till midsommaraftonen så vi gav oss ut på blomsterplockning. Vi spanade efter fina blommor men det fanns inte så mycket. Vi såg många fina prästkragar, men de växte i olika trädgårdar. Vi insåg att de inte var till för oss. Hittade till slut lite lila midsommarblomster. Jag fick offra mig att klättra genom ett elstängsel för att nå dem. In i en hage med hästar som Jessica trodde skulle jaga mig. Stukade nästan foten på min väg ut ut hagen. Nu hade vi iallafall alla de fina lila blommorna med oss hem.

Tidigare i kväll har vi varit på ICA-Signalen och handlat nödvändiga saker till midsommarhelgen. Färskpotatis, sill, gräslök och jordgubbar. Naturligtvis blev det en hel del annat också.

Vi har även ätit toast med ett glas rött till för att fira in midsommarhelgen. Nu har vi kommit i rätt stämning. Det är bara solen som saknas.

Trevlig midsommar till Er alla.



Kommentarer
Postat av: Jessi

Vill man bli fin får man lida pin! =)

2009-06-19 @ 10:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0