Ett steg närmare grönt kort.

Nu har jag kommit ett steg närmare grönt kort. I dag har jag varit på golfbanan och gjort teoriprovet. Det var inte speciellt svårt. Vi fick göra det som ett grupparbete så det var riktigt trevligt. Det kändes som vi bara satt i restaurangen för att umgås. Vi fick dock ingen middag.

Efter provet slog jag en hink bollar på ranchen. Blev sugen på att gå ett varv på korthålsbanan också. Träffade på ett par likasinnande som jag hade sällskap med. Det var kul. De gick också på kurs just nu. Jag klarade mig under 45 slag iallafall. Det är det som vi skall klara på uppspelet. Jag känner att det kommer jag att fixa.

I helgen skall Mats och jag gå ut på stora banan. Det blir något nytt. Alla hålen är bra mycket längre än de på korthålsbanan. Jag har köpt en Driver så jag kan slå riktigt långa slag. Så är tanken iallafall. Sen kan det också bero på den som håller i klubban.

Jag har fått en räkning på medlemskap i Landeryds Golfklubb idag. Nu är den betald och jag är medlem. Jag trodde inte att jag skulle bli medlem i en golfklubb någon gång under min livstid. Tur att det går att ändra sig.



Bollar som jag har köpt där jag även stödjer Rosa Bandet. Det känns bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0