Regn och åter regn.

Jag blir så deprimerad när det bara regnar och regnar. Det är synd som de som slutar skolan idag. Det blir inte lika roligt med fina vita kläder och firande i detta väder. Det blir inte heller så kul att ta de kort som skall sparas som ett minne för livet.

I kväll är det även dax för Vätternrundan. Det är inte roligt för de som skall cykla om det regnar. Jag har klarat mig från regnet de rundor som jag har kört. Ibland blir jag lite sugen på att cykla igen. Det är så mycket roligt runt omkring, och en härlig känsla att gå i mål i Motala. Dock krävs det många träningstimmar innan. Mats är också lite sugen på att cykla. Han har tidigare cyklat nitton rundor, så det skulle sitta fint med en tjugonde.

Positivt var iallafall gårdagens frisörbesök. Nu är jag sommarljus igen och det försvann en hel del av det slitna håret. Jag föll även för frestelsen att köpa en dyr lyxig inpackning att brukas under natten. Lite typiskt mig. Jessica, min frisör trodde att den skulle räcka i ett år åt mig. Slår jag då ut kostnaden på ett helt år så är det inte så dyrt. Kanske billigt istället?

Fredag idag och det är dax att börja ladda för helgen. Först en dags jobb. I kväll skall vi festa på lite småplock såsom oliver, parmaskinka, ost, skagenröra m.m. Naturligtvis lite gott vin också. Min dotter har köpt ut åt mig. Tror det är ok fast  föräldrarna inte får köpa ut till barnen.

Ha nu en trevlig fredag i regnet.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Ja, Lika billigt som 3 pingvinstänger för 10:- ! =)

2009-06-12 @ 10:38:43
Postat av: Anette

Men visst är vädret trist!! Är tacksam över att det INTE regnade när tjejerna hade skolavslutning utomhus idag. Broderskapet hade lovat oväder med 35 mm regn idag men det tog visst ända till em efter att det startat i Lkpg igårkväll. Tacksam för att bonnavädret tog tid på sig =). Kul för Sara, svägerskan, som startar Vätterrundan 03:00 imorgon bitti. Ha en bra helg (m mycket golfspel!).

2009-06-12 @ 21:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0