Packning.

Jag har packat det mesta nu inför morgondagens semesterresa. Det känns som det bara är halvfullt i väskorna.Det har jag aldrig upplevt förut. Men jag kommer säkert hem med kläder som jag inte har använt iallafall.

På övervåningen luktar det bara parfym och hårspray. Där är det två partybrudar som håller på att fixa sig iordning för kvällen. Jessica har bytt kläder flera gånger, och skyller på spegeln för att hon inte ser tillräckligt snygg ut. Men det är väl så det ska vara. Jag har själv varit likadan. Det skall bli spännande att se vad hon har valt för kläder när hon kommer ner. Hon pratade tidigare idag om att hon skulle låna min lila jacka. Linda bestämmer sig direkt vad hon skall ha på sig och så får det bli så.

I kväll är det Earth hour. Vi får tända lite ljus och ha det lite mysigt. Mats säjer att han inte behöver deltaga för att han är sparsam med elen alltid. Så skall vi komma ihåg att flytta fram klockan i kväll också. I morgon är det sommartid som gäller. Jessica är mest rädd för att hon skall förlora en party-timme.

Nu skall jag ut i köket och skära lite grönsaker som vi skall grilla i ugnen. Det brukar bli så gott. Det blir rostas till och så skall vi testa ett nytt vin som känns lite lyxigt. Hoppas det smakar gott också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0