Sovmorgon, vad är det?

Sovmorgon existerar inte i mitt liv. Det är stört omöjligt att försöka sova lite längre när jag är ledig. Efter frukost i morse drog maken till macken för en biltvätt. Jag fick energi av vårvädret och angrep våra fönster. Det känns så vårlikt med rena fönster.

Förmiddagen bestod av 2,5 timmar på Feelgood. En lång tid på löpbandet och styrketräning i de olika maskinerna. Jag avslutade träningen med ett Step-Dance-pass. Fick för övrigt inte till de där höftvickningarna idag heller.Charlotte som leder det är så himla härlig. Hon sprider så mycket glädje och energi till hela gruppen. Humöret är på topp efter 60 minuter med henne. Tack Charlotte.

Efter lunchen gick Mats och jag en promenad till Centrum. Vi unnade oss ett par flaskor vin som kostade över 100 kr. Hoppas de smakar så gott som vi tror.

Har även hunnit att köra fram och tillbaka till Motala nu i eftermiddag. Jag har hämtat Linda som varit där på gymnastiktävling med ´´sina barn´´. Vilken trist väg det är. Hamnade naturligtvis bakom en gubbe som inte fattade att 10-20 km under rekommenderad hastighet inte är riktigt ok. Tror ni att jag blev stressad eller? Jag som jämt är så lugn.......

Nu är det snart dax för middag. Jag har just satt in en plåt i ugnen med klyftpotatis och lite olika grönsaker. Till det serveras kyckling och tzatziki. Vi skall grilla kycklingen. Vi och vi. Just nu är Mats ute och förbereder. Vi har grillat under hela året sedan i somras. I går när jag kom hem med pizza hade grannen laddat grillen. Det luktade så gott så vi blev så sugna på att grilla idag.

Nu sitter jag här med ett glas rött från min favoritlåda. I dag så läste jag i tidningen att mitt favoritvin var med bland de bästa lådvinerna. Kul. Vinkännare som jag är.Ha ha ha. Jag köpte en bok om vin för att jag skulle lära mig lite mera men det blev inte så mycket av det. Jag dricker det hellre än att läsa om det. Men men i framtiden kanske........

Trevlig lördagskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0