Tre veckor till semester.......

Det känns helt underbart att tänka på det nu idag när blötsnön yr utanför fönstret. Men det kanske inte blir så mycket av snöandet den här gångnen heller.

I veckan damp Taxfree-katalogen ned i brevlådan. Vi läser den och funderar på vilka erbjudande som vi skall gå på denna gång. Fast det är klart. Det är en del av resan. Det är inte bara de två veckorna på semesterorten som är hela grejen. Det är kul att ha något att se fram emot och planera för innan det är dax för avresa. Tror att jag skall investera i en ny resväska innan resan. (Köpe och köpe hör jag någon som viskar i mitt bakhuvud).



Vi hann iallafall gå ut och få lite frisk luft innan det började att snöa. Det blev en skön promenad i lite över två timmar. Efter lunchen kom maken på att vi skulle åka och kolla på en bil. Så vi drog iväg och provkörde ett par bilar. Han är sugen på att köpa en till bil till familjen. Dessvärre är han inte den snabbaste när det gäller att ta ett beslut, så de hinner säkert sälja den vi kollade på innan han bestämt sig. Det var en svart, liten och fräck sak. Vi hade två bilar för några år sedan och det var himla bra.

Passa nu på att njuta av den sista delen av helgen. Själv skall jag ta hand om tvätt och lite kökspyssel. Efter det skall Linda och jag äta kvällsmat. Linda har tänkt att fixa någon röra med keso, räkor och stenbitsrom. Det låter smarrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0