Blodomloppet.

I kväll är det dags för Blodomloppet. För tredje året i rad så har vi ett lag från butiken som skall springa. Det har blivit en tradition och är en kul grej. Vi klär oss i likadana tröjor och gör lite reklam för företaget. Efteråt är det picknick på Folkungavallen. Just nu ser det ut som det inte skall bli så fint väder idag. Förra året var det strålande sol och för varmt för löpning, men ett perfekt picknick-väder. I år ser det ut att bli tvärtom.

Jag hörde på radion att det saknades blod till operationer. Blodomloppet är också ett sätt att ragga blodgivare. Jag har tänkt på att bli blodgivare men inte kommit till skott. Jag kom så långt en gång att jag anmälde mig, men sedan blev det inget av det. Jag tror att jag har sådant blod som de vill ha. Blod som kan ges till alla. Kanske jag ska ta tag i situationen?

Nu är det först en arbetsdag som gäller. Jag önskar oss själva och alla andra lycka till i Blodomloppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0