Inställd bjudning.

Just det, jag fick ställa in min lilla bjudning i kväll. En kille var hemma p.g.a sjukdom idag på jobbet. Försökte att leta upp en timanställd som kunde jobba men det fanns ingen. Då var det bara att bita i det sura äpplet och jobba själv. Det är jättelänge sedan jag behövde jobba längre på kvällen för att någon var sjuk. Är det inte då typiskt att det skulle bli så idag? Det är nästan aldrig någon som är sjuk hos oss i butiken.

Jag hade förberett paj i går kväll. Det blev så att Linda fick grädda pajen i kväll. Då fanns det naturligtvis kvar till mig när jag kom hem vid halv-nio-tiden. Jag unnande mig en stor portion paj och sallad. Resultatet blev naturligtvis - proppmätt. Slappade i soffan och kollade lite på fotbollskväll.

Jag hade sett fram emot att sitta och prata lite strunt i kväll men det blev inget med det. Vi har bokat in ett nytt datum i juni för det var lite svårt att få ihop det. Den här tiden som aldrig räcker till. Det enda rättvisa i världen för alla människor är att alla har 24 timmar på dygnet. Vad skall jag dra in på när tiden inte räcker för allt? Naturligtvis blir det sömnen som blir lidande.

Nu ligger jag i sängen med min lilla gulliga dator. Snart dax att sova igen. Det är en långdag i morgon igen på jobbet. Men det är bara lite som jag skall fixa först. Jag säjer som Alfons Åberg.
- Jag skall bara...................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0