Sköna lördag.

Vi startade dagen med ett varv på milspåret i Vidingsjö. Riktigt skönt även att min make sprang ifrån mig på sista kilometern. Jag orkade bara inte öka steget. I går kväll läste jag lite om Lidingöloppet på nätet. Jag blev lite sugen på att springa igen. Det var några år sedan sist. Tidigare i livet var det en tradition att hela familjen drog till Lidingö och sprang Lidingöloppet. Kanske Mats och jag skall ta upp den traditionen i år igen? Tjejerna känner sig nog inte speciellt sugna på att hänga med.

Vi tog en cykeltur ner till stan på eftermiddagen. Satt ute i solen och fikade. Blåbärspaj med vaniljsås smakade mums. Det var Studentorkesterfestivalen på stan idag, så det var proppfullt med folk. Vi kollade på kortegen som gick genom stan. Sist av alla kom ''Bonnkapälle''. Jag blir lite nostalgisk när jag hör dem spela. Även att det inte är samma personer som spelar nu, som spelade när jag gick på gymnasiet, så väcker det upp gamla minnen från gymnasietiden.

Jag unnande mig en tidning idag. Känns lite skönt att bara sitta och slapp och läsa i en tidning. Läsa och läsa förresten. Det är väldigt mycket bilder att bara titta på.



Femina har jag aldrig köpt tidigare i mitt liv utan bara läst hos Frissan.

Snart skall jag skjutsa Jessica till förfesten. De skall till ida i Linghem. Hon skulle laga mat åt dem.. Linda är hos Elin. Så ikväll blir det bara Mats och jag hemma. Vi skall grilla lite gott kött och testa det nya lådvinet.

Kommentarer
Postat av: Anette

Vem vet, vi kanske syns på Lidingö om ni bestämmer er för att anmäla er. Harry är anmäld, vi får se om han kommer till start i år. Han brukar anmäla sig och sedan har han svårt att få tid att träna så det brukar rinna ut i sanden..... Men i år kanske så.

2009-05-16 @ 21:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0