Stockholmsbesök.

SJ hade äran att ta mig till Stockholm idag. Dock lyckades de inte riktigt fullt ut på uppresan då vi var 25 minuter sena. Jag hann iallafall till min utbildning i tid. Utbildningen var riktigt bra. Även om jag varje dag lär mig en massa nya saker i mitt arbete, så är det annorlunda att sitta så här och bara lyssna och försöka att få in allt i huvudet. Vi skall säkert fixa det här systemet också.

Det blev lunch på Golden Hits. Det var faktiskt en hit. Pasta med pesto och parmaskinka. En stor salladsbuffé och olika sorters bröd.

Vi slutade redan klockan halv fyra så jag gick en runda på stan. Kikade runt lite i olika affärer som inte finns här hemma. Till min makes stora glädje så blev det inget shoppat. Det är så mycket folk överallt i stora staden så det är skönt att få sätta sig på tåget och åka hem igen på kvällen. Jag har ingen längtan till att bo i Stockholm. Ändå är jag uppvuxen i ''betongen'' som min make säjer. Fast när jag bodde i Salem var det en idyll. Alla hus var nya, skolorna var nya och fräscha. Mammorna var hemma och tog han om sina barn och skogen var en grön lekplats. I dag ser det lite annorlunda ut i Salem.

Jag har just fått ''låna'' min egen dator från min dotter. Hennes egen mår visst inte så bra. Jag läste på hennes blogg att hennes datorberoende hade minskat. Jag undrar hur det är med det egentligen.........???????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0