25 år i Företaget.



Nu har jag jobbat 25 år i företaget. Nästan 26 om vi skall vara exakt. Det skall firas. Så i går bar det av till Stockholm och Solliden. Det blev en underbart god lunch och trevligt sällskap. Så nu har jag fått en guldklocka på min arm. Efter lunchen kändes det skönt med en promenad tillbaka till Centralen.

Tio minuter sena rullade vi iväg från Stockholms Central med hopp om att vi skulle köra in det. Då visste vi inte att det var totalstopp för alla tåg mellan Norrköping, och Linköping pga olycka. När vi kom till Norrköping fick vi först stå och vänta för det fanns inte plats för oss på stationen. Efter det var vi fick vi åka vidare för att lämna plats åt nästa tåg. Oss körde de till Kimstad, och sedan var stopp. Vi som bara skulle till Linköping kunde hoppa av tåget och åka med Östgötatrafikens ersättningsbussar. Bäst att chansa. Det kom en buss som nästan redan var full och vi var ca 150 personer som vill åka med. Jag hade tur att stå precis vid bakdörren av bussen. Så då var det bara att ta fram de vassa armbågarna och skutta på. Det var första gången i mitt liv som jag besökte Kimstad.

Slutet på resan blev bra. Jag träffade en granne som hade sin bil på stationen i Linköping så jag fick skjuts hem. Tack för det. Jag som skulle kommit hem klockan sju kom istället hem klockan halv tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0