I don´t like Mondays.

I don´t like Mondays var en jättehit när jag gick på högstadiet. Jag tycker inte det är något fel på måndagar. Valde kanske fel rubrik på dagens inlägg, men jag kom bara att tänka på den låten.

Jocke och jag har kämpat dagen lång på jobbet idag. Vi har triggat varandra att sälja bra så det har varit kul. Jocke skulle dricka öl men en kompis nu i kväll. Han tyckte att han var värd det efter dagens slit.
- Om du är värd att dricka öl måste jag få dricka ett glas vin, blev mitt svar.

I dag läste jag i tidningen om en forskare som skulle ta reda på, om två glas vin om dagen håller svininfluensan borta. Spännande forskning. Det pratas väldigt mycket om att ett glas rödvin om dagen är bra. Massa nyttigheter innehåller det. Kanske ett glas rödvin är bättre en de preparat som jag köper i hälsokostaffären? Tror inte jag kommer att drabbas av svininfluensan. Jag möter så mycket baciller varje dag, och är nästan aldrig sjuk. Det är nog det som gör att jag klarar mig bra från olika influensor. Men jag skall väl aldrig säga aldrig.

Nu har jag iallafall festat på en microvärmd Gorbys pirog med tomat, och mozarella till. Jag var alldeles ensam när jag kom hem från jobbet. Mats jobbar, och Linda har åkt till Daniel. Så det blir till att surfa runt lite och läsa lite olika bloggar. Det är alltid kul.



Nyttigt eller inte? Men gott är det iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0