Träff i Täby.

Nyss hemkommen från en trevlig helg tillsammans med Madde och Kicki. Åkte hemifrån i går morse. Madde hämtade mig i Flemingsberg, och sedan körde vi mot Täby. Regnigt, grått och trist ute. Kicki bjöd oss på en god lunch i hennes fina radhus. Efter maten gav vi oss ut på en tur. Vädret passade inte direkt för sightseeing så vi gick en runda i Täby Centrum. Där fanns det en mysig inredningsbutik. Så nu har alla tre köpt dekorationer till en adventsljustake. Det blir kul att se hur tjusiga de blir. En fika hann vi också med. Fick då se en skymt av vår statsminister, som även han befann sig i Täby Centrum.

Naturligtvis blev vi hungriga av shoppingen. Kicki visade sina kocktalanger, och lagade middag åt oss på kvällen. Så gott så vi naturligtvis var proppmätta igen. Det bjöds även på champagne till förrätten. Jag brukar inte vara så förtjust i champagne men nu var det riktigt gott. Jag tror att det berodde på att den var iskall.



Det blev en ganska sen kväll. Det brukar lätt bli det när tre tjejer sitter och snackar.

I dag söndag har jag hunnit med en runda på stan. Madde släppte av mig vid en T-banestation så jag tog tunnelbanan in till City. Jag gick runt i lite affärer. Massor av folk överallt. Det blev inte så mycket shopping. En kofta från Zara och en almenacka. Jag lyckades att hitta ett fik som inte var proppfullt. Där unnande jag mig en foccacia innan det var dax att ta tåget hem igen. Tåget var perfekt i tid både hem och dit. Skönt det. Det är rätt skönt att komma hem till sin egen stad efter en helg i storstaden.

Nu skall jag lata mig lite innan det är sovdax. I morgon börjar en ny arbetsvecka igen. Känns jätteskönt att veta att den bara är fyra dagar då jag är ledig på fredag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0