Fika på stan.

Vi har varit på stan och fikat. Det händer inte så ofta att vi åker ner på stan på lördagarna nu för tiden. Ibland kan det vara riktigt mysigt. Vi var på Linds och fikade. Det blev en hederlig räkmacka. Förr i tiden var det alltid räkmacka som gällde när det var lördagsfika på stan. I dag finns det så mycket flera mackor att välja på. Jag är väldigt förtjust i skaldjur så räkmacka passar mig perfekt.

Jag tyckte det blev billigt när jag skulle betala. Kanske hon som tog betalt räknat fel?



Naturligtvis så gick vi även runt i affärerna. Maken säjer att han nästan köpte en jacka idag. Nästan innebar att han provade tre stycken. Jag undrar om det verkligen kommer att bli något köp av jacka.

Jessica och jag lyckades att shoppa lite iallafall. Jag hittade ett par skinnhandskar som passade mina fingrar. Förra gången jag provade handskar tyckte jag att alla hade så långa fingrar. Det är nog mina fingrar som är korta. Tog en sväng in på Esprit-butiken också. Där hittade jag en vit skjorta. Lite skrynklig i tyget redan från början. Passar mig perfekt som inte vill känna mig så ´´stel´´. Jessica hittade en svart blus/tunika till mig. Jag slog till på den också, och vips var jag lite fattigare. Nu gäller det bara att hinna använda kläderna. Eftersom att jag har arbetskläder, så blir mina egna kläder inte använda så mycket under jobbardagarna.

Nu närmar sig lördagskvällen. Jessica har önskat sig Italiensk pastasås. Jag gjorde såsen förut så nu luktar det gott i köket.

Ha en trevlig lördagskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0