Höstdag.

När hösten visar sin bästa sida tycker jag den är riktigt, riktigt härlig. Även om jag älskar sol och sommar. Jag blir så pigg och glad av att vara ute. Mats och jag har varit lediga idag. Vi har varit på golfbanan. Efter rundan blev det lunch i restaurangen. Köttfärslimpa, sås, potatis och lingon. Mumma... Vi träffade på en gammal kompis så vi fick lunchsällskap. Trevligt.

Det var en stor dag idag. Min make slog till och shoppade lite. Ett par nya golfskor. Det var inte en dag för tidigt. 50% gjorde att det blev ett bra pris. 60% på alla kläder var det. Då slank det ner en kjol. och ett par shorts till mig också. De var nästan gratis med så mycket rabatt.

Min plan var att bara ha det bra hela dagen utan plikter. Men på eftermiddagen när Mats började fixa lite i trädgården kände jag också för att göra lite nytta. Jag strök några saker, och fixade lite annat också.

Nu är det iallafall dax för ett glas rött, och en stund i soffan. I kväll blir det lite ´´småplock´´. Jag köpte lite godsaker i går som starka räkor, oliver, marinerade kronärtskockor, parmaskinka, lax.......... Linda undrade om jag skulle köpa allt som fanns i delikatessdisken på ICA. Det var inte så mycket som det låter.

Här är kvällens vin. Jag läste lite på etiketterna på Systemet idag, och det här lät gott. Spännade smaker som lakrits och viol. Mats älskar violgodis så vinet borde passa honom perfekt.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Kors i taket över shoppingen men han ska väl inte använda dom?! Hahaha

2009-10-09 @ 18:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0