Ostkaka i kylen.



När jag kom hem ikväll och öppnade kylskåpet fann jag ett par ostkakor. Gott. Det gäller att snabba sig så att jag hinner med att få något. Maken är rysligt kvick på att äta upp ostkaka. Egentligen skall det vara grädde och sylt till. Men eftersom att jag inte gillar grädde så hoppar vi över det.

I morse lämnade jag bilen och sedan promenerade jag till jobbet. När jag kom fram mötte jag en av städarna utanför huset.
- Det är ju fem kilometer, tyckte han. har du gått så långt?
Det är väl inte långt. Jag brukar säja att det är promenadavstånd till allt. Bara det finns tid till det, och att jag har rätt skor på mig.

Linda och jag har käkat lunch tillsammans idag. Trevligt. Vi var naturligtvis hos Sanne och käkade. Jag provade en ny sallad idag med lax och mozarella. Den äter jag gärna fler gånger. Det är alltid så fint, och festligt upplagt på tallrikarna. Linda är på upplärning hos mig på jobbet några dagar den här veckan. Roligt för då hinner vi ses och prata lite mer än vanligt. 

Nu sitter Linda och jag på varsin våning och leker med våra teknikprylar. Jag fick ett ryck och köpte en iPhone igår och nu är jag helt kär i den. Både en leksak och ett arbetsredskap.

Hoppade in en sväng på Stadium på hemvägen. Jag behövde köpa vantar. Passade även på att köpa en present till maken. Tror ni han gillar den?

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0