Tomat och Mozarella.

Jag har precis käkat två varma mackor med tomat och mozarella. Gott. Linda fick korv stroganoff när hon kom hem från skolan. Jag gjorde ett gäng matlådor med korv stroganoff och ris. Nu ligger de i frysen och väntar på att ätas. Mats skulle ut och käka med några arbetskollegor i kväll. Han var lite sur när han åkte, för han inte fick ha på sig det han tänkt. Jag tyckte han skulle ta en lite snyggare tröja än den han valt. Hur tror ni att det slutade?

Jag har varit ledig idag. Mats och jag gick en promenad i det mörka höstvädret. Skönt med luft. Var på ICA och veckohandlade. Jag skulle inte köpa så mycket. Trots detta blev det ca 1400 kr. Som vanligt ska jag nog tillägga. Köpte iallafall en god köttbit till helgen. Frågade min make om det var något speciellt han ville att jag skulle köpa innan jag åkte. Han önskade sig en chipspåse, och en påse med mandelkubb. Han kan äta hur många mandelkubb som helst. Jag gillar inte mandelkubb. Jag tycker att de har någon konstig smak. Men jag är väldigt förtjust i pepparkakor. Jag kan äta hur många som helst. I dag har jag köpt Ballerina pepparkaka som jag skall smaka lite senare.

Har varit på Kvinnohälsan på eftermiddagen. Eftersom jag skulle åka buss hem så passade jag på att hoppa in en sväng på HM. HM i stan är mycket bättre än på Ikano så det är kul att bara gå där och kolla. Jag kom naturligtvis ut med en påse. En sjal och två par trosor.

Nu skall jag dricka en kopp kaffe och måla mina naglar. Vill vara lite fin i morgon när det är fredag. Jag brukar passa på att ha kjol på fredagarna på jobbet för att piffa upp det lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0