Ärtsoppa med pannkakor.

I dag blev det en riktig torsdagslunch. Ärtsoppa med pannkakor. Mats och jag käkade på Landeryds Golfklubb idag. Ärtsoppan var så himla god så jag var egentligen mätt redan innan det var dax att hugga in på pannkakorna. Med vispgrädde och sylt. Dock har jag fortfarande inte vant mig vid att äta vispgrädde. Jag tycker bara inte om det. När jag var liten, och var på kalas tyckte alla synd om mig för att jag inte kunde äta tårta. Det är väl inte synd om mig när jag inte gillar det, eller?

Det var ett underbart höstväder på förmiddagen idag under vår golfrunda. När vi satt i restaurangen och käkade, så öppnade sig himlen. Ibland skall jag ha tur.

Nu skall jag plocka fram lite kvällsmat åt oss. Det blir mackor med ägg, räkor och kaviar. Mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0