Maten på bordet.

Det fick jag idag när jag kom hem från jobbet. Inte så avancerat men det smakade gott med korv och potatissallad. Jag kom hem vid halv sju så det var mörkt ute innan vi käkat klart. Ytterligare ett hösttecken. Mörkret. Ett annat hösttecken råkade jag ut för i morse. Bilen hade stått ute i natt så det rutorna behövde skrapas. Jag trodde det bara var fukt så jag tog med en trasa ut. Men tji fick jag. Det var bara att gå in och leta upp is-skrapan.

Nu har jag även fått kaffe på maten och Singoalla-kex. De är goda. Smaken på Singoallakex är underskattad. Lagom söta till kaffet. Jag får nog se till att köpa nya i morgon. För då är det redan torsdag igen och dax för matinköp.

Jessica kanske kommer hem i helgen. Hon skulle kolla i morgon om det gick att köpa en billig sista-minuten-biljett. Det blir kul i såfall.

Nu väntar tvättmaskinen och strykjärnet på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0