Smörgåstårta och choklad.

När jag var på hemväg idag ringde Linda och ville bli hämtad i skolan. Bra för då kunde hon hänga med och handla på Signalen. Vi körde ett varv med kundvagnen i racerfart. Mats var imponerad över att det gick så fort att handla. Men det blev lika dyrt som vanligt trots det. Jag gillar att unna mig lite godsaker. Vi ringde till Mats, och kollade om han hade käkat, eller om vi skulle köpa med kvällsmat. Han beställde något riktigt gott, då han tyckte han var vär det efter att ha blivit genomsur två dagar i rad. Något riktigt gott för honom är smörgåstårta konstaterade Linda direkt. Det blev en med massa räkor på. Mums.

Choklad då. Hur kommer det sig att det är med i rubriken? Jo, idag kom det en kund som var nöjd med mitt arbete och lämnade två chokladkakor, Anthon Berg. Så nu är vi mätta igen. Mörk choklad, jag har för mig att det skall vara nyttigt.

Ute bara regnar det så att vi sitter inne och kollar på TV. Det var höstlikt ute nu ikväll. Jag sa just till Linda att jag vill att det skall bli lite kallare så att jag kan börja använda stövlar. Jag är trött på mina sommarskor. Jag har sett en par snygga stövlar på Scorett som skulle passa bra att ha på jobbet. Bruna. Jag har faktiskt inga bruna stövlar. Det måste vi göra något åt.......eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0