Var är min plånbok?

Det tänkte jag när jag öppnade min handväska. Jag hade parkerat bilen i centrum och tyckte det var lite tomt i min handväska. Panik naturligtvis när jag tror jag tappat den. Jag ringde till jobbet där de konstaterade att den låg kvar i mitt skåp där. Skönt.

Nästa problem. Jag skulle handla på ICA. Svårt utan pengar. Inte heller hade jag min shoppinglista med mig. Ringde hem och bad någon leverera ett kort till mig. Jag handlade lite på känsla. Jag kom ihåg en del som stod på shoppinglistan. Jag får bocka av den i morgon på jobbet. Är det något jag saknar går det att shoppa i morgon.

Jag skulle även köpa kycklingfilé. När jag tog en påse för att stoppa i vagnen gick den naturligtvis sönder. Alla filéerna skuttade runt över golvet i butiken.

Jag köpte hem en smörgåstårta till kvällsmat. Hemma tjatar de efter det ganska ofta. Maken undrade vad jag ville ha att dricka till smörgåstårtan.
- Rödvin, naturligtvis. På en torsdag. Jag tyckte jag var värd det efter stresshandlingen på ICA.

Nu är det kaffe och tvätt som gäller. Jobb i morgon igen och sedan helg. Yipee......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0