Den hänger lite lågt.



Vår kökslampa hänger lite väl lågt ner. Anordningen som gör höjden över bordet kan regleras har slutat att fungera. Den har faktiskt varit lite trist en längre tid. Nu är det dock kört. Maken tyckte det var helt ok att den hängde så här lågt. Då kunde vi använda den som värmelampa för vår mat. Smart.

Jag skulle ut och fixa lite ärenden på eftermiddagen, så jag passade på att kolla in ett par lampaffärer också. Det fanns alldeles för mycket lampor att välja på. Det slutade med att jag inte kunde ta ett beslut. Nu är iallafall lampan nedmonterad från taket. Faktum är att det blev ganska snyggt utan lampa. Mycket öppnare i köket. Mats tycker det är bra att vi inte har någon lampa. Då spar vi på elen. Tur att det är jul snart så vi har mycket levande ljus överallt.

Jag har varit på Mio, och hämtat nack-kuddarna till soffan. De är mycket sköna att luta sig mot. Jag såg ett par färgglada kuddar, som jag kunde tänka mig till soffan. Väldigt mörk orange. Linda rynkade på näsan när jag kom hem, och berättade om kuddarna. Min tanke var att de skulle matcha till tavlorna vi har i vardagsrummet.

Jag avslutade min ´´lilla utflykt´´ på Feelgood. Ett roligt step-pass. Lite seg i benen efter gårdagens promenad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0