Fredagssnö.

I morse var det bara att sopa fram bilen igen. Det börjar liksom att bli en vana. Det är iallafall mysigt med ett vinterlandskap. I dag var det precis lagom kallt. Minus sju. Nu fattas bara den skinande vintersolen.

Till eftermiddagen vankas det ett step-pass. Ett perfekt sätt att börja den stundande helgen på. Det är inte så ofta, som jag hinner gå på det här fredagspasset. I dag vill jag gärna passa på, för det är en favorit som leder det. Susanne. Jag tänker redan på hur kul det skall bli. Jag har redan börjat att ladda för passet.

Till kvällen bjuds det på Taco-paj hos oss. Jag plockade fram det som behövdes i morse innan jag gick till jobbet. Jag räknar med att det finns två färdiga pajer till kvällen. Linda kommer från Jönköping ikväll, och jag har planerat att hämta henne vid bussen. Det känns som ett mycket säkrare kort att åka buss än tåg i dessa tider.

Jag skall till Stockholm nästa vecka. Skall bli spännande att se hur tågen går då. Om de går? Det gäller att klä sig varmt, och ta med sig matsäck. Man vet aldrig hur lång tid resan kan ta.

Nu kör vi först fredag, och sedan en ledig helg. Ha de bra alla vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0