Julafton.

God jul till er alla önskar jag idag.

Jessica och jag ser på morgonTV. Mats jobbar, och kommer hem strax efter tio. Då skall det bli julfrukost. Linda jobbar också, ända till klockan fyra. Det innebär att julmiddagen blir vid femtiden. Mina föräldrar kommer, och käkar med oss.

- Var är mina röda hjärtan?

Jag köpte röda glitterhjärtan att ha som dekoration på bordet. När jag kom hem med dem så tänkte jag. Jag lägger dem här, för jag skall snart ha dem. Inte i den vanliga lådan där jag har sådana här grejer. Tror ni nu att jag kommer ihåg var jag la dem. Naturligtvis inte. Jag skall köra ett ´´let-race´´ till innan jag ger upp. De skulle passa så bra på bordet. Den vita duken är iallafall nystruken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0