Väntande shopping.

Det ser ut som det vankas shopping igen på lördag. Jag startade tvättmaskinen. Den gick i fyra minuter, och sedan gav den upp. Den är snart åtta år så kanske det inte är så konstigt. Det blir ett besök på Elektrolux Home på lördag förmiddag. Vi handlar alla våra vitvaror där. De är alltid så himla trevliga, och hjälpsamma. Jag har spanat lite på nätet, för att se hur mycket det kommer att kosta. Det blir väl som vanligt alltid dyrare än vad jag har tänkte mig. Kanske slinker det med något extra också. Det är så lätt hänt. Det kallas merförsäljning.

Jobbat som vanligt idag. Shopping på Maxi. På hemvägen kom jag på att jag glömt att köpa smördeg. Det var bara att stanna på Signalen, och fixa det. Det blev ett par kilo köttfärs där också. Det var bra pris. Får se om jag får lust att steka några julköttbullar i helgen.

Nu har jag iallafall käkat crepes till kvällsmat. Det smakade gott. Unnade mig ett glas vin som tröst, nu när tvättmaskinen inte ville fungera. 

Skönt att det är fredag i morgon.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0