Hemma igen.

Tack för senast, Jessica. Det har varit några trevliga dagar hos dig.
Nu är jag hemma igen. Det gick bra att köra hem. Inte alls mycket trafik, och fina vägar. Så fort jag steg innanför dörren hemma så sa Linda.
- Det är bäst att du ringer mormor direkt, och säjer att du är hemma. Hon ringde precis, och var orolig för hur det gick för dig på vägen.
Hon blir så nervös när jag skall köra alldeles ensam från Helsingborg, och det är snö ute. Men som sagt var. Det gick jättebra. Jag är inget orolig över att köra ensam på vägen i snön. Jag oroar mig inte för det. Bra bil och bra däck underlättar såklart.

När jag kom hem rensade jag bort alla julsaker. Så himla skönt. Nu är jag trött på allt vad jul heter. Vanliga gardiner hänger nu i köket. I morgon vill jag köpa färgglada tulpaner för att få ytterligare vårkänslor. (Om det nu går i detta kalla vinterväder).

Jag hade med mig min kamera till Helsingborg men inte min dator. Därför har det inte blivet några bildinlägg. Det skall vi ända på nu.



Mats och jag käkade på Mezo i Helsingborg. Fräsch sallad. Tallrikarna är från IKEA. De har jag spanat på lite. Dock finns de bara i grönt och gult. Ingen av dessa färger tilltalar mig. Bra tycker nog min make.



Jessica och jag jobbade i köket. Paj och Lasagne.



Så här fint blev det när vi dukat för kvällsmat. Jag är lite avundsjuk på tallrikarna. Så snygga. Skulle gärna ha några själv.



Snö och åter snö. Nu har vi gått en kvällspromenad. Nu är det bara att ladda för morgondagen då det är dax att jobba igen. Åter tillverkligheten med andra ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0