Möbelflytt.

Vi har ägnat en del av kvällen till möbelflytt. Alla möbler är ihoptryckta i ett hörn i vardagsrummet. Inte så kul men vi måste. Ända sedan vi flyttade in i huset för sju år sedan, har vi haft problem med knäppljud i väggarna. Det har inte hänt ett dugg trots de få tester, och åtgärder som gjorts. Nu skall taket under badrummet öppnas. Dvs över matplatsen i vardagsrummet. Mitt i möbelflytten kände jag att nu önskar jag mig verkligen en ny soffa. Maken lät inte lika sugen som jag. Är ni förvånade....??? Önska kan jag väl få göra....???

Vi har tömt skåpen på glas, och tallrikar. Burit upp allt det på övervåningen. Det blev rena rama träningspasset med alla turer upp och ner i trappan. När vi var klara så kände jag mig dammig, och smutsig. Jag gav mig ut på en promenad för jag kände att jag behövde vädras lite.

I morgon är det tidig uppstigning. Tåget går 06,38. Det är dax för ledarträff i Stockholm under två dagar. Jag har packat lite saker. Fick naturligtvis beslutsångest, och har som vanligt packat alldeles för mycket. Jag hoppas på två givande dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0