Träningsvärk.

I går eftermiddag började träningsvärken att smyga sig på mig. I morse när jag vaknade var det som att göra situps, när jag skulle resa mig i sängen.
- Aj, min mage.
Bilen skulle skrapas innan jag kunde köra till jobbet. Isen satt som berg på framrutan.
- Aj, min armar.
När vi pratade om roliga saker på jobbet idag, och jag skrattade.
- Aj, min mage.

Trots det är träningsvärk en skön värk att drabbas av.

I dag har jag även slutet cirkeln när det gäller mina frisörer. Det är över tio år sedan som jag kände att jag behövde en ny frissa. Då gick jag till Ingela. En toppentjej. När hon blev gravid rekommenderade hon Jessica, som jobbade på samma salong. Efter det har jag följt med Jessica till hennes olika arbetsplatser. Nu jobbar hon på Ingelas mans salong. I dag när jag ringde för att boka klipptid var det svårt att få en tid hos Jessica. Då fick jag en tid hos Ingela istället. Så nu är jag tillbaka där jag en gång började. Jag ser fram mot att gå till Ingela. Det är dock några veckor tills det är dax.



Lite vackra sommarblommor även fast det här himla fint ute nu med all snö. I dag var det ´´bara´´ minus tio. Då tycker jag det är riktigt varmt och skönt. Vi vänjer oss vid kylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0