El Rompido Tur o Retur.



Hemma igen efter en helt underbar vecka i El Rompido, Spanien. Allt har varit helt perfekt.

Vi laddade upp med en hotellnatt  i Stockholm. Där blev det träning, god middag, lite mys i med ost och vin i vår svit.

På lördagen startade vi vår resa. Naturligtvis stod det en av mina kunder i butiken framför oss i incheckningskön på Arlanda. Resan till El Rompido var ganska lång. Först flyg till Lissabon. Väntan där i fyra timmar. Flyg till Faro, Portugal och sedan vidare med minibuss i 10 mil över spanska gränsen. Men det var värt resan. Det kan jag lova.



Rätt härlig utsikt från vår balkong.

Det har blivit många rundor under veckan. Det kändes inte så ovant att spela som jag trodde efter så långt uppehåll. Visst krävs det mycket träning. Min make kommer nog aldrig att bli nöjd med mitt golfspel. Huvudsaken är att vi har kul. På kvällarna hade vi inte så mycket ork för annat än mat. Middagsbuffén var helt enorm. Så mycket goda saker. Och nyttiga. Vi har ätit massor med grönsaker och fisk.





Dock går en vecka ganska fort. Jag längtar redan tills vi får åka iväg på nästa resa. När det nu kan bli?

Vädret har varit bra. Sol, moln och en regnskur. Kjol och kortärmat har gällt hela veckan. Lyckades naturligtvis att inskaffa en ny kjol också. Vi har träffat många trevlig människor under vår resa. Nu är vi tillbaka i verkligheten igen. Tvättmaskinen går för fullt, och på måndag väntar jobbet på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0