Vardagsrummet som vanligt.

Äntligen är det som vanligt i vardagsrummet igen. Jag har kämpat hela dagen för att få ordning. Målaren var klar med taket på förmiddagen. Efter detta har jag städat, tvättat fönster, och hängt upp de svarta gardinerna. Det blev kanonsnyggt. Jag har burit ner alla glas, och annat porslin från övervåningen. Det är som ett träningspass alla gånger jag har sprungit upp och ner i trappan.

Nu står alla glasen som skall in i vitrinskåpet nydiskade på matsalsbordet. Jag orkar inte lyfta upp vitrinskåpet på rätt plats själv. Det får vänta tills Mats kommer hem i kväll. Något skall väl han också göra.

Jag hann sitta stilla i tio minuter, och käka en paj till lunch. Nu har jag stämplat ut för idag. Jag skall snart köra en tur till stan. Jag har ett par ärenden att fixa. Bland annat har jag en bonuscheck på HM som är värd 400 kr. Jag tänkte spendera den på underkläder. Efter detta blir det ett step-pass på Feelgood. Det ser jag fram mot. Sedan är det snart kväll igen och det är dax att hämta Mats vid tåget. Tänk om det kunde vara i tid idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0