Mera ork.

Äntligen har jag fått lite mera ork. Förkylning är förhoppningsvis på väg ut ur kroppen.

Jag gjorde som planerat. Sov tidigt igår. Det kändes att det hade gett resultat när jag vaknade i morse.

Jag tog en promenad när jag kom hem. Det blev rundan på fem kilometer. Lite blåsigt men ok väder. Uppiggande framför allt.

Mats jobbar i kväll så jag får roa mig själv. Jag har slagit till på att baka saffransbullar. Jag trodde inte det skulle bli några i år. Men det är ju trots allt Lucia idag. Lite stämning skall det vara. Jag har inte sett något Luciatåg idag. Jag tänkte jag skulle kolla på TV i morse men jag var för tidig. Jag har för mig att förr i tiden var det Lucia redan vid sextiden på morgonen. Jag såg iallafall en Lucia på Maxi som bjöd på pepparkakor. Alltid något.

I morgon är jag ledig. Det känns skönt att tänka på. Jag ser redan fram mot morgonpromenaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0