Skitväder.

Snacka om skitväder idag. Det har kommit ned något läskigt hela dagen. Mest regn, men ibland lite snöblandat. Trotsade iallafall vädret och gick en timmes promenad i morse. Skönt. Mats höll sig inomhus, på gymet. Jag unnande mig en solstund också. Skönt.

Mats tog en tur till Stångebro för att kolla på bandy. Jag tog en tur ut på stan. Ett par presenter skulle inhandlas. Lite andra små inköp blev det också. Jag kom hem strax före Mats, och då var han sugen att gå en tur på stan. Vi tog en tur till Filbyter. Mats impuls-shoppade en t-shirt, och en skjorta i Peak-affären. De behövde han.

Nu har det varit tid till att fixa lite bankärenden. Jag börjar att bli hungrig, så jag skall ut i köket och fixa lite mat. Det blev en lättluch idag. Nu väntar kyckling med parmaskinka i balsamsås. Mums. Mats förberedde i morse så det är bara att starta ugnen. Jag tog hand om lite städning när han fixade mat.

Nu väntar en lugn lördagskväll. I morgon skall jag köra till Jönköping, för att hämta hem Linda. Hoppas att snön lyer med sin frånvaro.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0