Skadad fågel.

I går pratade Mats, och jag om att vi såg så lite småfåglar här i stan. Det är mest kajor, och skrikande måsar. Det skulle jag inte ha sagt. I morse hörde jag något flaxande. Det kändes som fågeln var inne i vardagsrummet. Jag kollade ut på balkongen, men såg ingenting. För säkerhets skull så stängde jag dörren. Till slut fick jag se en fågel bakom ljuslyktan. Jag är lite rädd för fåglar, så jag visste inte vad jag skulle göra. Till slut tog jag mod till mig, och stack ut ett paraply för att fågeln skulle flytta på sig. Den flyttade sig en bit.

Jag satte upp en lapp på dörren. Öppna ej dörren - skadad fågel, stod det på den. När jag kom hem igen hade Linda lyckats få den att flyga iväg. Puh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0