Cyklister och regler.

Jag tror inte att några cyklister känner till några trafikregler. De kan cykla hur som helst, och dyka upp överallt. Nu när jag återupptog min cykelkarriär till jobbet, trodde jag att bilarna skulle utgöra faran i trafiken. Men, icke sa Nicke. Det är de andra cyklisterna. Det finns inget som säjer att det är högertrafik. Lämna företräde existerar inte. Jag blir rädd. De stora bussarna är oftast hänsynsfulla. Dock är det lite stressande att ha en stor buss i baken.

I kväll har jag varit på spinning. Där vet som tur är alla cyklister sin plats. Slitigt värre var det, men det är så det skall vara. Både jag, och Mats är stora fan av Marthas pass.

Just nu sitter jag i soffan, och kollar lite på semifinalen i Eurovsion Song Contest. Spännande att se hur det går för Erik Saade. De övriga länderna jag har sett hittills har inte lyckats att charma mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0