Nykterhetskontroll.

I morse var det dax för golfssäsongens första nykterhetskontroll. Polisen har en vana att stå på vägen till golfbanan, på lördagar och söndagar. I går när vi åkte förbi var de där, men jag blev inte invinkad. I morse vinkades alla in. Naturligtvis inget problem för min del.

En solig golfrunda idag också, som avslutades med en lunch i golfrestaurangen. Lasagne. En mycket god sådan. Jag blir alltid extra mätt av lasagne.

Nu i eftermiddag har jag tagit en cykeltur till Maxi för att handla lite. Jag är inte så förtjust i Hemköp, så jag cyklar hellre en tur. I dagens soliga väder var det bara skönt. Nu är jag just hemkommen från en promenad till mor och far. Jag lämnade lite saker där som de skall frakta med till Norge på torsdag.

Nu väntar diskmaskinen på mig.

Med tanke på nykterhetskontrollen sätter vi in denna bild. Aldrig mer än högst två glas vin på kvällen när jag skall köra bil på morgonen dagen efter. Men som sagt var tidigare. Testa gärna detta vin. Det smakar så gott.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0