Grattis pappa.

I dag fyller min pappa år. Vi har varit där, och käkat middag. Gott.

På förmiddagen tog jag en morgonpromenad i regnet. Mats gick hellre till gymet. Det var skönt ute i regnet, men lite väl varmt för årstiden. Jag såg en man paddlandes i en kanot på ån. Han hade rödvit mössa. Undra om det var tomten?

Jag gillar inte regn, men när vi cyklade till mamma och pappa, fick jag äntligen tillfälle att använda mina nya gummistövlar. Positivt. Efter middagen tog mamma, Jessica och jag en tur till Åhlens för att kolla på lite julpynt. Snart så är det advent. Mats skulle hem och sova lite, eftersom han jobbar natt. Jag tog ytterligare en promenad runt ån. Det var så många människor, barnvagnar och rollatorer ute att det knappt gick att komma fram. Novemberljus lockar folk. Vid slussen i Tannefors var det novembermörker, istället för novemberljus. Inte en enda gatlykta lyste.

Mats och jag käkade lite kvällsmat, och nu är jag så mätt att jag önskar att jag skulle orka ytterligre en promenad runt ån.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0