Trasiga byxor.

Stressade iväg till jobbet som vanligt i morse. Efter ett par tramptag på cykeln kändes det så konstigt i benet. Vips så hade hela byxbenet slitits mitt itu. Upp igen för att byta byxor. Mina andra svarta jeans var fulla med några konstiga vita fläckar. Då fick det bli blåa jeans idag, trots att företaget vill att jag skall ha svarta. Tyvärr hade jag inga.

En tur till Flash för att köpa ett par nya. Det blev likadana som de gamla, för de trivs jag så bra i. Sköna byxor är viktigt för att göra ett bra jobb under dagen. Annika berättade hennes missöde. Hon hade lyckats att låsa fast sin blus i dragkedjan på väskan, när hon kom till jobbet. Det gick ju inte att ha väskan där hela dagen. Vi fick oss ett gott skratt tillsammans.

Styrelsemöte nu ikväll. Vi bjöds på en jultallrik. Precis lagom stor. Min första julmat för i år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0