Långpromenad på ledig dag.

Skönt att vara ledig idag, trots att sovmorgonen lyste med sin frånvaro. Det var bara att stiga upp, och pyssla lite.
Mats och jag, gav oss ut på en långpromenad. Närmare bestämt 19,87 km enligt gps:n. Vi gick över övningsfältet, och Vidingsjöskogen. Torrt och fint i skogen. Härlig promenad, om än ganska kallt.
Jag lagade stuvade makaroner till lunch. Stuvade makaroner är egentligen makens jobb.
Sen blev det en tur på stan. Var hos Erika på Pralin, och provade en fin klänning i ett härligt tyg. Men det var ju inte till mig det skulle shoppas idag. Jag var på jakt efter födelsdagspresenter till hon som önskar sig allt.
Det blev iallafall tulpaner till mig. jag brukar köpa tio stycken varje vecks. I dag dubblade jag. Jag köpte en bukett med tjugo tulpaner. De såg mycket bättre ut än de med tio i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0