God gärning.

I dag har jag gjort dagens goda gärning.

Dagen hetsar sig fram som vanligt. Laddade iallafall för kvällens avslappnande joggingrunda.

När jag kommer till Hjälmsäter möter jag en man. Plötsligt ligger han framför mig på trottoaren. Tur att han inte slog huvudet i kantstenen. Han sa något om att han var yr, men som tur var vid medvetande.

Det blev till att vifta in en bil, som kom förbi, för att ringa efter ambulansen. Jag hade ju naturligtvis ingen telefon med mig. Det stannade även en tjej, som visade sig vara sjuksköterska.

Sen körde ambulansen förbi, så jag fick springa efter den. Tur att jag hade joggingskor.
När vi lämnade över mannen i ambulanssjukvårdarnas händer så verkade han rätt ok.

Puh. Det blev iallafall en löprunda på strax över milen. Lättlöpt.

Nu skall jag iallafall sova gott. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0