Äntligen en kaffebryggare.

I går slog jag äntligen till och köpte en ny kaffebryggare. Nu har vi levt på snabbkaffe så länge. Det skall bli gott med lite nybryggt kaffe. Fast jag tycker att snabbkaffe är helt ok. När vår gamla bryggare gick sönder hade jag ett mål att hitta en ny snygg men jag hittade inget som passade. Alla s.k design-bryggare är så stora och de kändes lite rangliga. Så nu blev det en gammal hederlig modell i svart och silver. Vi har inte invigt den ännu. Det blir till kvällen med dajmtårta till.



Lite snygg iallafall eller hur?

På lunchen sprang jag förbi Hemtex och bara kikade in i fönstret. Det skulle jag inte ha gjort. Där fick jag syn på kaffemuggar. De såg ut att vara så goda att dricka ur.Jjag tyckte även det kunde vara kul med lite blommor bland alla andra enfärgade muggar. Sex stycken blev mina ganska lätt. 29 kr styck var helt ok. Klart att vi skall ha nya muggar till nya bryggaren.



Nu skall jag skjutsa Jessica till frissan för att sedan köra vidare mot jobbet. I dag gäller jobb hela dagen igen. Mats har redan cyklat till centrum för att handla lite godsaker till kvällens grillning.

Ha en bra lördag.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Äntligen kan man få lite gott kaffe när man är hemma, jag förstår inte hur ni klarat er! Hoppas det går bra och jobba!

2009-08-15 @ 13:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0