Jobbar-helg.

Jag har jobbat både lördag och söndag så helgen har bara flugit iväg. I går när jag kom hem hade Mats lagat lax och färskpotatis. Gott. Det blev en trerätters då vi käkade en röra med kräftstjärtar, lök m.m till förrätt. Efterrätten bestod av en princesstårta som jag fått från ICA. ICA  skickar ut en liten grattishälsning när jag fyller år ibland. Från Signalen fick jag en tårta, och från Maxi en tårta och en tårtspade. Det är väl bäst att börja fira sin födelsedag i tid. Även om det är två veckor kvar.

I morse hann Mats och jag med en timmes promenad innan jobbet. Verkligen skönt att få röra på sig lite. Jobbet var ganska lugnt nu idag. När jag kom hem tog jag en tur till golfbanan eftersom att Mats jobbar. Jag slog lite på ranchen. Efter det blev jag sugen på att spela så jag gick nio hål på Södra. Det var riktigt mycket folk ute på banan. Efter halva vägen fick jag sällskap av en kund. De finns överallt.

Nu är det snart läggdags efter en sen kvällsmat. I morgon börjar en ny arbetsvecka igen. Jag är ledig på tisdag så det känns rätt ok. Dock blir det då jobb nästa lördag igen.


Ha en bra vecka och njut av ledigheten, ni som fortfarande har semester.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0