Låna min egna dator.

Nu har jaga fått låna min egna dator. Linda är lite spekulant på min dator på kvällarna. Hennes dator är på översyn hos min jobbarkompis, Jocke. Han skall rensa den till henne. Jag har bett att han skall fixa det snabbt, så att jag får ha min ifred. Min lilla söta micro-pc. Den är så bra. Jag skall bjuda Jocke på lunch när han har fixat datorn. Alla mina jobbarkompisar är så himla bra.

Jag överlevde min ungdom både utan dator och mobiltelefon. I dag har alla dessa prylar. Jag kunde istället prata i telefonen hela kvällarna. Pappa blev inte så glad.
- Inte för att det är så dyrt sa han, men det kan vara någon annan som vill komma fram.
Det är inget problem idag, då alla har var sin mobiltelefon. Det är bara att snacka på. 

Kompisarna kan man idag snacka med över nätet, eller via sms. På min tid träffades vi hemma hos varandra. Drack te, eldade levande ljus och snackade en massa. Oj, vad jag har blivit nostalgisk och tänker tillbaka på gamla tider. Är det ett tecken på att jag börjar bli gammal eller? 



 

Kommentarer
Postat av: Anette

Visst jämför man med hur man själv hade det. Både på gott och ont. Nu kan man ha kompisar i hela landet och även utomlands, man träffas inte irl som det kallas utan via datorn. Med webcam så kan man t o m "träffas" och se varandra innan man möts i verkligheten. Men spänningen måste ju försvinna, eller hur? Ha det bra!!

2009-08-25 @ 21:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0